Program for dagen og link til Zoom

I dag skal I tage studiestartsprøven, og Tina vil gennemgå retningslinjer mm. før prøvens start. Det er digitalt og skal afleveres på WISEFLOW. Det er en multiple choice, der tager 20 minutter, hvor du skal besvare 20 spørgsmål. Rigtig god vind med den!

Efterfølgende skal vi have fokus på udvikling af kontaktpunkter på Gæsterejsen.

Vi mødes i Zoom kl. 09:00 på følgende link: https://eadania-dk.zoom.us/j/66791203441

Meeting ID: 667 9120 3441

Teori: Kontaktpunkter på Gæsterejsen

Need to know/Pensum: Nordisk Servicesyn, Kap. 2 - Servicedesign

Nice to know/Supplerende læsning:  

Formålet med dagens undervisning

At du får forståelsen for, hvordan du kan arbejde teoretisk med kortlægning og udvikling af gæstens kontaktpunkter på gæsterejsen.

Udvikling af kontaktpunkter på gæsterejsen

Du er på dag 10 blevet introduceret til konceptet om gæsterejsen og kontaktpunkterne hertil. I dag, skal du netop bruge den viden du tilegnede dig på dag 10, til at arbejde med at skabe kontaktpunkter, der passer til din gæsterejse.

Som du blev bekendt med, så involverer gæstens oplevelse og service ikke kun ét kontaktpunkt, men der er adskillige kontaktpunkter gennem hele deres rejse i oplevelsen af din virksomhed.

Hvorfor er det vigtigt at vide noget om kontaktpunkter? Det er det, fordi du selv er med til at skabe dem i kontakten med dine gæster.

Hvordan guider man gæsten igennem et kontaktpunkt? Hvis du står i baren, serverer mad over disken eller tager bestillinger på en bestemt måde, er det vigtigt at være klar og hjælpsom. Hvis det er første gang gæsten besøger din virksomhed, kan du hjælpe dem ved at fortælle, hvad de skal gøre.

Når du kender gæstens rejse og alle kontaktpunkterne, kan du være den bedste guide og hjælpe dem videre til de næste skridt, så de får den fulde oplevelse hos jer. Du er med til at påvirke, hvordan gæsten oplever virksomheden i det øjeblik, de møder dig. Jo mere opmærksom du er på den service, du leverer, jo mere kan du planlægge det, og jo bedre kan du sikre, at dine gæster får den bedste service og oplevelse.

Se her en video om kontaktpunkter for at opsummere din viden til dit videre arbejde med gæsterejsen

Har du lyst til at følge med i, hvad der sker i Hospitalitybranchen? Vil du gerne have mere indsigt i alt der vedrører den bæredygtige dagsorden? Så husk at holde øje med om der bliver uploadet artikler, links m.m. Det er ikke et krav, at du læser med, men det vil bidrage positivt til dit studie at du har 'fingeren på pulsen'. Vi kommer også til at koble relevante emner til undervisningen. Du er selv velkommen til at bidrage med indlæg - send det til Marianne og så sørger hun for at få det uploadet. God læselyst.

Sidste nyt fra branchen