Kontakt: Marianne Mensal +45 70 23 48 00

Tema 1: Service og Oplevelser

Sammen løfter vi branchen.

Her får du inspiration til at sætte den studerende på opgaver, som ellers ikke bliver løst, eller hvor I ønsker et friskt perspektiv.

Mulighed for at styrke den studerendes evne til at træne blikket for, hvordan teori kan anvendes i praksis og omvendt.

Være med til at udvikle en brancherelevante uddannelse og læringsprocessen fremad.

Gode råd når du har en medarbejder på uddannelse

  1. Tildel en mentor for medarbejderen, som i hverdagen er tæt på driften og kan støtte med at navigere både fagligt og i forhold til arbejdspladsens kultur.

  2. Skab rum på arbejdspladsen til at der bliver mulighed for at medarbejderen kan afprøve det lærte fra undervisningen, det giver medarbejderen motivation og bidrager til et nyt perspektiv.

  3. Arrangér check ins mellem medarbejderen og virksomheden, hvor I kan diskutere deres læring og modtage feedback på, hvordan de anvender teorien i deres daglige opgaver.

  4. Vær nysgerrig på hvad medarbejderen har lært på uddannelsen ved at bruge spørgsmål som er udarbejdet specifikt til modulets fagområde.

Supportprogrammet tilbyder:

Værktøjer til at få godkendt merit for praktikperioden (hvad har det af fordel for virksomheden)

  • Hver uge uploades værktøjer til at virksomheden kan opnå nye perspektiver ved at lade den studerende prøve deres teoretiske tilgang af i praksis. Værktøjerne kan implementeres direkte i virksomheden.

  • De studerende opfordres til at føre en logbog, som studerende kan udfylde løbende under deres praktik. Her kan de dokumentere, hvordan de har anvendt teorien i praksis gennem konkrete eksempler (f.eks. samtaler med kollegaer, analyse af opgaver, observation afprøvning af værtøjer og tiltag).

  • Undervisningen understøtter øvelser der skal afprøves i praksis i virksomheden, gennem studieopgaver, øvelser og forsøg.

  • Der tilbydes 1 dag fysisk undervisning, pr. modul, som tager udgangspunkt i besøg i en virksomhed/cases/rollespil, hvor teorien fra undervisningen afprøves i praksis.

Støtte til at balancere medarbejderens hverdag mellem fritid, studie og arbejde

  • Der tilbydes en workshop i Time-management specielt designet for studerende i supportprogrammet, som hjælper dem til at strukturere deres tid effektivt mellem fritid, studie og arbejde.

  • Den studerende får tildelt en studiementor fra A&V, som giver støtte til studiet og til at finde en god balance mellem studier og arbejde og støtter den studerende i et højt læringsudbytte som kombinere teori og praksis.

Særlige aktiviteter som kæder medarbejderen sammen med andre medstuderende

  • De studerende tildeles et studieteam med andre studerende fra supportprogrammet, som knytter dem sammen og skaber både et fagligt og socialt udbytte.

  • Der oprettes en “træningscafe”, hvor det virtuelt er muligt at mødes med medstuderende og sparre sammen om studiet, afprøvning af teori i praksis og fejre succeser eller dele udfordringer.

Indsatser der sikre selvudvikling under uddannelsen

  • Den studerende tildeles en coach fra A&V, som kan give personlig feedback og støtte til at udvikling gennem studiet

  • Der tilbydes en DISC-adfærdsprofil efterfulgt af en session med en coach fra Asnæs & Vangstrup, hvor de får personlig feedback på deres profil og læring om, hvordan den kan anvendes både professionelt og personligt.

Ugentlige check ins mellem studie og virksomhed

  • De ugentlige check ins mellem studie og virksomhed består af:

  • At der hver uge uploades værktøjer som virksomheden kan drage fordel af at medarbejderen afprøver i praksis

  • Spørgsmål der er gode at stille medarbejderen

  • Feedback fra de studerende om undervisningen og tydeliggørelse af deres ønsker og behov

  • Kontakt med Marianne Mensal som er programansvarlig for uddannelsen


Uge 1

Værktøjer som virksomheden kan drage fordel af at medarbejderen afprøver i praksis

Spørgsmål der er gode at stille medarbejderen til at støtte

Feedback fra de studerende


Uge 2

Værktøjer som virksomheden kan drage fordel af at medarbejderen afprøver i praksis

Spørgsmål der er gode at stille medarbejderen til at støtte

Feedback fra de studerende


Uge 3


Uge 4

Hvad er formålet med Tema 1: Service og oplevelser?

Tema 1: Service og Oplevelser, har til formål at udvikle medarbejderens forståelse for feltet mellem service, oplevelser og værtskab. Derudover, at udvide kompetencer i forhold til at kortlægge og udvikle tiltag, der skaber værdi for virksomheden og dens gæster.

Medarbejderen lærer at vurdere og formidle praksisnære problemstillinger og udvælge løsninger hertil. Medarbejderen øger sin viden om virksomhedens styrker og udfordringer samt får evnen til at vurdere, hvilken type service, der skaber værdi for gæsterne. Derudover lærer medarbejderen at analysere og kortlægge gæsterejsen fra et udefra-ind perspektiv for at identificere mulige udviklingstiltag. Medarbejderen vil lære at måle gæstetilfredshed og anvende gæstefeedback til at forbedre og udvikle gæsteoplevelsen, samt anvende teori i praksis for at skabe loyale gæster.

Kontakt os

Marianne Mensal,

programansvarlig for Service- og oplevelsesøkonomen
marianne@asnaes-vangstrup.dk
+ 45 70 23 48 00